Riefenstahl

EN Subs (at Springhaver) Première
Tickets wo 7 mei
wo 7 mei
21:15 EN Subs
SHT 1
Kies een datum

Ontdek

Riefenstahl is a poignant and layered portrait of the woman behind the filmmaker who spent her life trying to justify her past. Through exclusive access to her personal archives – about 700 boxes full of photos, letters, private films, and other documents – director Andres Veiel reveals new perspectives on Riefenstahl’s involvement with Nazism. Riefenstahl premiered at the Venice Film Festival, where it won the Premio Cinema e Arte.” is a poignant and layered portrait of the woman behind the filmmaker who spent her life trying to justify her past. Through exclusive access to her personal archives – about 700 boxes full of photos, letters, private films, and other documents – director Andres Veiel reveals new perspectives on Riefenstahl’s involvement with Nazism. Riefenstahl premiered at the Venice Film Festival, where it won the Premio Cinema e Arte.

Credits

Regie
Andres Veiel
Cast
-
Genre
Documentaire
Speelduur
115 min.
Land
Duitsland
Taal
Duits, Engels, Frans
Ondertiteling
Nederlands (LHC), English (Springhaver)

Omschrijving

Als kunstenaar en filmmaker wordt Leni Riefenstahl (1902-2003) beschouwd als een van de meest controversiële figuren van de 20e eeuw. Beroemd om haar nazi-propagandafilm Triumph des Willens en Olympia wordt ze gezien als een visionair, maar ook als een vrouw die zichzelf in dienst stelde van een desastreuze ideologie. Riefenstahl zelf zag dat anders: ondanks haar connectie met Hitler en Goebbels ontkende ze na de oorlog stelselmatig nauwe banden met het nazisme. Zij had slechts een kans gegrepen om haar talenten te gebruiken. Maar hoe kon Riefenstahl de meest vooraanstaande filmmaker van het Derde Rijk worden en blijven beweren dat ze niets wist van de oorlogsmisdrijven?


As an artist and filmmaker, Leni Riefenstahl (1902-2003) is considered one of the most controversial figures of the 20th century. Famous for her Nazi propaganda film Triumph of the Will and Olympia, she is seen as a visionary, but also as a woman who aligned herself with a disastrous ideology. Riefenstahl herself saw it differently: despite her connection with Hitler and Goebbels, she consistently denied having close ties to Nazism after the war. She claimed she had merely seized an opportunity to use her talents. But how could Riefenstahl become the leading filmmaker of the Third Reich and still insist that she knew nothing of the war crimes?