FAQ

  • Het kan een paar minuten duren voordat je de mail ontvangt. Check of de tickets per ongeluk in de spam of ongewenste berichten terecht zijn gekomen. Niets gevonden? Mogelijk zijn de tickets door een typefout naar een verkeerd e-mailadres gestuurd. Neem in dat geval contact op met onze kassa op via 030-2004400.

  • Gekochte tickets kunnen tot 1 uur voor aanvangstijd worden geannuleerd. Dit doe je gemakkelijk via de link in je bevestigingsmail of je profiel op onze website. Het aankoopbedrag krijg je binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening.

  • Neem zo snel mogelijk contact met ons op via info@springhaver.nl. Vermeld in je mail de transactienummers, filmtitels en data van je filmbezoeken waarbij je de strippenkaart hebt gebruikt. In de meeste gevallen kunnen we met deze informatie je Strippenkaart snel traceren.

  • Voor een prettige kijkervaring voor onze bezoekers krijgen laatkomers na aanvang van de hoofdfilm geen toegang meer tot de filmzaal. Restitutie of verplaatsen van de tickets is niet mogelijk.  

  • Afhankelijk van de geldigheid (max. 2 jaar na aankoopdatum) is deze nog te gebruiken op onze website of aan de kassa. Wanneer je de code invult in het betaalscherm, verschijnt de bijbehorende ticketsoort en kan je het gewenste aantal tickets afrekenen. Verschijnt er geen ticket na het invullen van je code? Dan is je 2 of 10 Ticket verlopen en niet te gebruiken op onze website.

  • De filmweek loopt landelijk van donderdag tot en met woensdag. Elke maandagmiddag publiceren wij het programma van de volgende speelweek. In sommige gevallen, zoals bij speciale vertoningen, kun je al langer van tevoren tickets aanschaffen.

  • Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16, ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Uiteraard is deze wet ook in Springhaver van toepassing.

  • Helaas is Springhaver niet geschikt voor de rolstoel. Zowel het Café, de Foyer als de filmzalen zijn door nauwe doorgangen en aanwezigheid van trappen zeer beperkt bereikbaar.

  • In Springhaver vertonen wij niet-Engels gesproken films met Engelstalige ondertiteling in onze Language No Problem reeks. Deze herken je aan de ‘LNP’  of ‘EN SUBS’ tag op de website. Klik hier voor het huidige programma.

  • Het is niet toegestaan om zelf meegebrachte consumpties in ons gebouw te nuttigen. Onze bar heeft een ruim assortiment aan snacks en drankjes de je mee mag nemen in de filmzaal.

  • Kies in de webshop voor het tarief Cineville en vul per gewenst Cinevilleticket een uniek pasnummer in. Je pasnummer staat onder de barcode op uw Cinevillepas. Na de bestelling ontvang je een e-ticket dat je tot uiterlijk 5 minuten voor aanvang dient te activeren bij de speciale Cinevillezuil of bij onze kassa. Activeren kan vanaf 90 minuten voor aanvang van de voorstelling.

    Houd je Cinevillepas bij de hand, je dient deze samen met je ticket te tonen bij de kaartcontrole.

    Let op: Wanneer je online met je Cinevillepas een ticket bestelt, gaan wij ervan uit dat je komt. Zorg dus dat je jouw ticket op tijd activeert. Om misbruik te voorkomen worden niet geactiveerde tickets altijd bij Cineville gemeld.

  • Cinevilletickets zijn alleen geldig in combinatie met je persoonlijke Cinevillepas. Ook een studentenkaart, CJP of U-Pas is persoonsgebonden. Omdat we het belangrijk vinden dat kortingskaarten door iedereen eerlijk gebruikt worden, kunnen onze medewerkers je (steekproefsgewijs) vragen om naast je geactiveerde ticket ook je kortingskaart te tonen.

  • Jazeker! Met de Nationale Bioscoopbon kan je online tickets afrekenen door de code in te vullen in het betaalscherm. Wil je checken of je Nationale Bioscoopbon nog geldig is of wat het saldo is? Ga voor meer informatie naarwww.bioscoopbon.nl

  • Films met het EXTRA-label hebben online te bekijken bonusmateriaal. Dit kan bestaan uit bijvoorbeeld interviews, bloopers, of interessant achtergrond-materiaal over de film. Dit bonusmateriaal kun je vrijspelen door online een ticket te bestellen voor de film en in te loggen met je account. Soms is het materiaal meteen na aankoop al beschikbaar, en soms nadat je bij de film bent geweest.

  • Altijd op de hoogte blijven van ons programma? Om niets te missen, kun je je onderaan deze pagina aanmelden voor de nieuwsbrief.